کاربر گرامی، با تشکر از اعتماد شما در انتخاب طلـوع بیمـه خواهشمند است موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامههای کاربردی طلـوع بیمـه ملاحظه فرمائید.
ورود کاربران به وبسایت طلوع بیمه و استفاده ازخدمات ارائه شده در این وب سایت یا برنامههای منتشرشده توسط طلوع بیمه به معنای آگاه بودن از شرایط و قوانین استفاده از این خدمات و پذیرفتن آن میباشد. کلیه اصول، رویهها، محتواهای تولیدی و خدمات ارائه شده در طلوع بیمه منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده میباشد و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است، بنابراین عمل به قوانین و مقررات سایت به عنوان یک قرارداد الزامی است. لذا خواهشمند است در صورت وجود هرگونه ابهام با کارشناسان ما مشورت نمایید.
تعریف مشتری، کاربر یا بیمهگزار:
مشتری یا کاربر یا بیمهگزار به فردی گفته میشود که با اطلاعات شخصی خود نسبت به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات طلوع بیمه اقدام نماید. شخصی که در سامانه طلوع بیمه با استفاده از اطلاعات خود نسبت به ثبت سفارش، خرید یا دریافت خدمات برای شخص سومی اقدام میکند، نیز از طرف طلوع بیمه به عنوان مشتری شناخته شده و ملزم به رعایت تمامی قوانین حاکم بین طلوع بیمه و کاربر میباشد.
تعریف بیمهگر:
بیمهگر شخصی حقوقی است، که برای ارائه خدمات و محصولات بیمهای، دارای مجوز رسمی از “بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران” میباشد و در مقابل دریافت حق بیمه از بیمهگذار، تعهد جبـران خسارات و یا پرداخت غرامات ناشي از حوادث احتمالي طبق شرايط مقــرر در بيمهنامه را به عهده ميگيرد.
تعریف نماینده بیمه:
کلیه رابطان شرکتهای بیمهی طرف قرارداد با طلوع بیمه که اصالت و اعتبار فعالیتشان از طرف شرکتهای بیمه فعال در جمهوری اسلامی ایران مورد تائید قرار گرفته باشد و طی استعلامات ادواری طلوع بیمه از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد تائید قرار بگیرند.
تعریف محصول:
به هرگونه خدمتی اعم از بیمه نامه، مشاوره و… اطلاق میشود که از جانب وبسایت طلوع بیمه به کاربر ارائه شده و در ازای آن وجهی دریافت میشود.
محصولات قابل ارائه در طلوع بیمه
طلوع بیمه یک سامانه مدیریت و فروش آنلاین بیمه میباشد. در طلوع بیمه هیچ گونه کالای فیزیکی که ماهیت فیزیکی آن دارای ارزش باشد، فروخته نمیشود. آنچه که کاربر میتواند از این سامانه دریافت نماید، خدمات مدیریت بیمه و خرید بیمهنامه است. استفاده از خدمات مدیریت بیمه برای کاربر رایگان و خرید بیمهنامه برای مشتری شامل هزینه میباشد. کلیه بیمههای قابل فروش در طلوع بیمه با توجه به درخواست مشتری توسط نمایندگان مورد تائید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر و برای کاربران مطابق با آدرس ثبتشده ارسال میگردند.
تعریف کیف پول:
کیف پول عبارت است از موجودی کاربر در سامانه طلوع بیمه که اعتبار آن ممکن است از طریق پرداخت بانکی توسط خود کاربر یا توسط طلوع بیمه به واسطه خرید بیمهنامه افزایش یابد.
حریم شخصی:
طلوع بیمه متعهد است در حد توان از حریم شخصی شما محافظت نماید و از جدیدترین تکنولوژیهای موجود جهت حفظ اطلاعات شما استفاده نماید. تمامی مطالب عرضهشده توسط طلوع بیمه مانند متنها، طرحهای گرافیکی، لوگو، موارد قابل دانلود، کپی و تمامی محتوای تولیدشده توسط طلوع بیمه تحت مالکیت طلوع بیمه محسوب میشود و حق هرگونه استفاده از آنها در انحصار طلوع بیمه میباشد.
شرایط و قوانین سایت
– اعتبار اعطایی در کیف پول هر فرد، غیر قابل تبدیل به پول نقد و غیر قابل انتقال به سایر کاربران سایت می باشد.
– تمامی قیمتهای ارائهشده در سامانه از طرف نمایندگان بیمه اعلام میشود و طلـوع بیمـه هیچ گونه دخل و تصرفی در قیمتها ندارد. چنانچه تخفیفی از طرف طلوع بیمه بر روی قیمت ها اعمال شود، به کاربر اعلام خواهد شد. از آنجا که محصولات ارائهشده در طلوع بیمه وابسته به شرکتهای بیمه میباشد، انصراف از دریافت بیمهنامه منوط به قوانین داخلی شرکت صادرکنندهی بیمه میباشد.
– تمامی قیمتهای ارائه شده از طرف شرکت بیمه اعلام میشوند، بنابراین به محض دریافت ابلاغیه از نماینده شرکت بیمه مورد تایید “بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران”، حتی پس از پرداخت هزینه توسط مشتری و قبل از صدور بیمهنامه، طلـوع بیمـه موظف به اعمال تغییرات میباشد و در مواردی که مغایرت قیمت بین حق بیمه و مبلغ پرداختی کاربر وجود داشته باشد، کاربر موظف به پرداخت مابه التفاوت خواهد بود.
– چنانچه درخواست مشتری به هر عنوان امکان عملی شدن را نداشته باشد، طلوع بیمه ملزم بوده در اولین زمان ممکن بعد از ارسال درخواست توسط کاربر او را مطلع سازد و در اولین فرصت ممکن، نسبت به عودت وجه پرداختی کاربر اقدام مینماید.
– در صورت انصراف کاربر از دریافت بیمهنامه، اگر بیمه درخواستی مشتری صادر نشده باشد، مبلغ پرداختی طی ۷۲ ساعت کاری عودت داده میشود در غیر اینصورت اگر بیمه درخواستی مشتری صادر شده باشد، ملزم به رعایت قوانین داخلی شرکت صادرکنندهی بیمهنامه میباشد.
– اگر بیمهنامه فعلی بیمهگذار دارای الحاقیه باشد، کاربر ملزم به ورود اطلاعات الحاقیه بوده و در مواردی که میبایست تصویر بیمهنامه در وبسایت و یا اپلیکیشن طلوع بیمه بارگذاری شود، تصویر الحاقیه نیز به همراه بیمه نامه بارگزاری شود.
– در بیمههای بدنه و بعضی از پوششهای بیمه آتش سوزی، بیمههای درمان و بیمه عمر، صدور بیمهنامه منوط به بازدید از مورد بیمه یا انجام معاینات پزشکی یا دریافت مجوزات لازم میباشد. در این موارد طبیعتا صدور بیمهنامه پس از طی مراحل فوقالذکر صورت میگیرد و ثبت درخواست از سایت طلـوع بیمـه در موارد فوق به هیچ عنوان به منزله صادر شدن بیمهنامه نیست.
– در موارد مذکور ممکن است لازم باشد پس از کارشناسی تغییراتی در درخواست صورتگرفته ایجاد شود که قبل از نهایی شدن به اطلاع مشتری میرسد و در نهایت پس از طی مراحل فوق امکان صدور بیمهنامه ممکن میگردد. هزینههایی که کاربر برای معاینات پزشکی و سایر موارد فوق متحمل میگردد، از مقدمات لازم جهت احراز شرایط صدور بیمهنامه میباشد که برعهده شخص بیمهگزار است.
– در بیمههای مسافرتی لازم است بیمهگزار بیمه را قبل از ثبت مهر خروج در پاسپورت خریداری نماید؛ در غیر اینصورت بیمهنامه صادر شده فاقد اعتبار بوده و هیچ گونه مسئولیتی متوجه طلوع بیمه یا شرکت بیمه نخواهد بود. زمان مناسب برای خرید بیمه از شرکتهای با قابلیت صدور عادی، ۲۴ ساعت قبل از ثبت مهر خروج از کشور و برای خرید بیمه از شرکتهای با قابلیت صدور در لحظه، تا لحظهی قبل از ثبت مهر خروج بر روی پاسپورت شخص مسافر است. با توجه به اینکه در بیمههای مسافرتی با قابلیت صدور در لحظه، اطلاعات توسط خود بیمهگزار وارد میشود، مسئولیت هرگونه ثبت اشتباه اطلاعات به عهده وارد کننده اطلاعات است و لازم است بیمهگزار تناسب بیمهنامه خریداری شده با مدارک مورد نیاز جهت سفر به کشور مقصد را حتما چک نماید.
– تمامی بیمهنامههای صادر گشته در طلوع بیمه ، کاملا مطابق با درخواست مشتری صادر میشود. تمام مواردی که مشتری در هنگام خرید در سیستمهای طلوع بیمه، اعم از وبسایت و اپلیکیشن وارد مینماید، از جمله سابقهی عدم خسارت، سطح پوششهای مالی و جانی مورد درخواست، پوششهای جانبی تکمیلی بیمهنامه و دیگر موارد انتخابی، به عنوان درخواست قطعی مشتری تلقی شده و تمام مسئولیت ناشی از انتخابهای انجام شده بر عهدهی مشتری میباشد.
– باتوجه به اینکه طلوع بیمه یک بستر آنلاین جهت فروش انواع بیمهنامه و خدمات بیمهای است، مسئولیت ارائه اطلاعات صحیح برای صدور بیمهنامه بر عهدهی کاربر است. لذا مسئولیت هرگونه اشتباه در ورود اطلاعات که منتهی به صدور اشتباهِ بیمهنامه و در نتیجه ضرر و زیان کار یا طلوع بیمه شود، بر عهده کاربر است. همچنین در فروش تلفنی، در صورتی که کاربر اطلاعات را به صورت صحیح ارائه کند اما طلوع بیمه در ورود اطلاعات وی دچار اشتباه شود، مسئولیت آن با طلوع بیمه خواهد بود. در این صورت، کاربر باید ظرف ۴۸ ساعت اشتباه صورت گرفته در ورود اطلاعات به بیمه نامه را کتبا به طلوع بیمه متذکر شده و درخواست اصلاح بیمه نامه و صدور الحاقیه را اعلام کند. در صورتی که کاربر این کار را انجام ندهد، وی میپذیرد که مسئولیت اشتباه بعد ۴۸ ساعت از طلـوع بیمـه ساقط و به وی منتقل خواهد شد.
– در صورت ابطال یا فسخ بیمهنامه، عودت وجه در اسرع وقت و بعد از طی شدن مراحل قانونی و مقررات بانکی صورت خواهد گرفت.
– بدیهی است چنانچه به دلیل قصور یا اشتباه بیمهگزار در وارد کردن اطلاعات لازم، اختلاف قیمتی با قیمت اولیه در سامانه حاصل شود، بیمهگزار در صورت تمایل به ادامه خرید، متعهد به پرداخت مابه-التفاوت میباشد.
– حق تغییر شرایط و قوانین سایت، بدون اطلاعیه، برای طلـوع بیمـه محفوظ بوده و کاربر باید قبل از هر خرید، شرایط و قوانین را بررسی نماید. کاربر با خرید از طلـوع بیمـه تصدیق مینماید که از شرایط و قوانین آگاه بوده و به آن ملتزم میباشد.
– کاربران در ارسال اطلاعات خود به طلـوع بیمـه موظف به رعایت امانت و صداقت بوده و در صورتی که عامدانه اطلاعات غلطی ارائه دهند، حق پیگیری قضایی برای جبران خسارات وارده برای طلـوع بیمـه محفوظ است.
– در حال حاضر راههای ارتباطی کاربر با طلـوع بیمـه، ثبت درخواست پشتیبانی از طریق پنل کاربری | ایمیل هستند. بنابراین دریافت هرگونه برقراری تماس تلفنی تحت عنوان طلـوع بیمـه، از هر راه ارتباطی دیگر، در حکم تخلف و سوء استفاده از نام طلـوع بیمـه است و طلـوع بیمـه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
– در صورتی که کاربر در ساعات اداری اقدام به خرید بیمهنامه شخص ثالث از طلـوع بیمـه کند، در صورت صحت اطلاعات کاربر و عدم بروز مشکل در سامانه صدور شرکت بیمه، بیمهنامه در همان روز صادر میشود. همچنین در صورت خرید بیمهنامه در ساعات غیر اداری، طلـوع بیمـه موظف به صدور بیمهنامه در اولین روز کاری بعد از خرید می باشد.
– صدور و ارسال بيمهنامه فقط در شهرهاي اعلام شده در وبسايت و اپليكيشن طلـوع بیمـه امكانپذير بوده و در صورتي كه ادرس كاربر با شهر و استان انتخاب شده مغاير باشد، امكان صدور بيمهنامه وجود ندارد و مبلغ پرداخت شده طی ۷۲ ساعت به كاربر عودت داده ميشود.
– زمان بازديد اوليه جهت كارشناسي، در رابطه با بيمهنامه هايي كه نياز به كارشناسي قبل از صدور دارند و اگر مورد بيمه خارج از تهران باشد، طی تماس با مشتری اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که این زمان به تعویق بیفتد، زمان ارسال بیمهنامه نیز دچار تغییر خواهد شد. فاصله میان بازدید و تحویل بیمهنامه برای این سفارشات ۷۲ ساعت کاری میباشد.
– در بیمه هایی که نیاز به کارشناسی دارند، امکان تغییر قیمت بیمهنامه بعد از بازدید و کارشناسی وجود دارد.
– طلـوع بیمـه به اطلاعات خصوصی کاربران احترام گذاشته و متعهد میشود از حریم شخصی کاربرانش محافظت و حسن امانت داری را رعایت کند.
– حق تغییر شرایط و قوانین سایت، بدون اطلاعیه، برای طلـوع بیمـه محفوظ بوده و کاربر باید قبل از هر خرید، شرایط و قوانین را بررسی نماید. کاربر با خرید از طلـوع بیمـه تصدیق مینماید که از شرایط و قوانین آگاه بوده و به آن ملتزم میباشد.
– پس از ثبت سفارش و پرداخت توسط کاربر، بررسی سفارش طبق قوانین بیمه مرکزی انجام خواهد شد، در صورت نقص در قوانین، کاربر موظف به اصلاح نقص و پرداخت مابه التفاوت خواهد بود.
– امکان ثبت سفارش در طلـوع بیمـه، در تمامی روزهای هفته و تمامی ساعات شبانهروز فراهم است؛ کارشناسان طلـوع بیمـه نیز جهت پشتیبانی و پیگیری سفارشها، در تمامی روزهای کاری از ساعت 9 الی 16 پاسخگوی مشتریان خواهند بود.
– در شرایطی ممکن است فرآیند سفارشگیری، به دلایلی توسط طلـوع بیمـه متوقف شود. در واقع طلـوع بیمـه مجاز است بدون اطلاع قبلی سفارشگیریِ همه یا برخی از محصولات را متوقف کند. در این شرایط کلیه سفارشهای ثبتشده قبل از توقف سفارش گیری، پردازش و ارسال میشود.
– ساعات کاری طلـوع بیمـه، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 16 و پنجشنبه از ساعت 9 الی ۱3، به استثنای تعطیلات رسمی جمهوری اسلامی ایران میباشد.
هزینهها و روشهای ارسال:
توجه: اولین ارسال برای سفارشهای بالای پنج میلیون تومان رایگان است.
تهران : پردازش و ارسال سفارش طبق زمان انتخابشده توسط مشتری در سریعترین زمان ممکن صورت میگیرد.
منظور از شهر تهران مناطق ۲۲ گانه (تا کیلومتر ۷ جاده مخصوص و کیلومتر ۷ فتح ) به جز شهر ری است و ارسال مرسولات توسط پست صورت میگیرد. همچنین امکان تحویل در همان روز بهاستثنای ایام تعطیل و بازههای جشنواره وجود دارد.
در صورت درخواست مشتری مبنی بر تحویل فوری (کمتر از دو ساعت) هزینه اضافی ارسال بر عهده مشتری خواهد بود.
هزینه ارسال به عهده مشتری است.
تحویل سفارش در مکانهایی که دارای آدرس قابل استناد نمیباشد، همانند اماکن عمومی، امکان پذیر نخواهد بود؛ به استثناء افرادی که به صورت ثابت در آن محل (به عنوان مثال کارکنان فرودگاهها) مشغول فعالیت رسمی باشند.
کاربران میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای دریافت سفارش خود وارد نمایند و در این صورت تحویل گیرنده هنگام دریافت میبایست کارت شناسایی ارائه نماید.
شهرستان:تمامی سفارشهای شهرستان از طریق پست، طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری ارسال میشود.